A balliberális médiaorgánumok
által agyonreklámozott színes „kulturális fesztiválnak”, mely a homoszexualitás
jegyében zajlik és csúcseseménye a sokat emlegetett, sok port kavart fővárosi
magamutogató felvonulás, idén sajátos felhajtóerőt biztosított az amerikai
Legfelső Bíróság kétségkívül történelmi, de annál vitathatóbb döntése az azonos
neműek házasságával kapcsolatban. A döntés helyessége kétségbe vonható az
alkotmányjogi dogmatika, a demokráciaelmélet, a vallás-erkölcs valamint a
világi etika szempontjából, de górcső alá vehető a várható globális hatását
illetve hatalomtechnikai hátterét tekintve is.
Nem kell ahhoz jogi végzettség, hogy az ember belássa: a Legfelső Bíróság odáig merészkedett, hogy jogot alkotott, messze túlterjeszkedett alkotmányos kompetenciakörén. Erre egyébként a kisebbségben maradt véleményt képviselő józan bírók is figyelmeztettek (a döntést kilenc bíróból öt hozták meg a demokrácia nagyobb dicsőségére, egyébként érdekes, hogy mind a három női bíró igennel szavazott). A hatalmi ágak szétválasztásának elvét az Egyesült Államokban veszik a legkomolyabban, most mégis ott csúszott egybe két hatalmi ág, az igazságszolgáltatás és a törvényhozás. Ráadásul ezért épp az az állami szerv a felelős, mely az európai alkotmánybíróságok funkcióját is ellátja, tehát éppenséggel az lenne a feladata, hogy védelmezze az alkotmányos elveket. John Robert bíró, a józanok egyike rá is mutatott arra, hogy a testület e döntéssel érvénytelenítette a tagállamok több, mint felének a házasságra vonatkozó törvényi szabályait.
A demokrácia szempontjából is botrányos döntés született: öt, nem választott, hanem kinevezett ember rákényszerítette a maga világnézetét háromszázhúsz millió állampolgárra. Antonin Scalia, egy másik megfontolt, saját szerepkörében megmaradó, kisebbségben szorult bíró kertelés nélkül le is szögezte “egy olyan kormányzati rendszer, ami a Népet egy kilenc, nem választott jogászból álló bizottság alárendeltjévé teszi, nem érdemli meg, hogy demokráciának nevezzék.”
A homoszexuális
kapcsolathoz való viszony erősen polarizálja a társadalmakat. Igen sokan
zsigerből viszolyognak az azonos neműekhez vonzódó polgártársaiktól, s nem
sokat törődnek a jog finom-mechanizmusaival. Ők akár a korábbi jogi szabályozást
is visszahoznák, mely büntetni rendelte homoszexualitást. (Mária Terézia
büntetőkódexe halálbüntetést írt elő a szodómiára, de a felvilágosult
jogalkotás remekeként tisztelt 1878-as Csemegi kódex is büntetni rendelte férfiak
esetén az egymással létesített szexuális kapcsolatot, igaz, „csak” fogházzal. A
férfi-homoszexualitás kriminalizáltsága 1961.-ben szűnt meg.)
A szemben álló
fél, a „jogvédők” az eretneküldözők vehemenciájával támadnak azokra, akik nem
hajlandók elfogadni fixációikat, s mindenekelőtt az az abszurd, valótlan tételt,
hogy a homoszexuális kapcsolat egyenértékű a heteroszexuális kapcsolattal. Nem
tagadva a homoszexuálisok emberi értékeit és jogát ahhoz, hogy természetellenes
hajlamaikat kiéljék a privát életben, rá kell mutatni arra, hogy az aberáció,
az aberáció és soha nem lesz normalitás.
Egy társadalmi
magatartás erkölcsi fokmérője lesz mindenkoron az a kérdés, hogy „mi lenne akkor, ha mindenki így tenne”,
ezt Immanuel Kanttól (lásd kategorikus imperatívusz) Jean Paul Sartre-ig sokan
megfogalmazták. Márpedig ha mindenki homoszexuális lenne, kipusztulna az
emberiség. Ez ennyire egyszerű.
Az államnak nincs
mit keresni a polgár hálószobájában, s minden, amit két felnőtt ember egymással
tesz bárkinek a testi sérelme nélkül, az csak rájuk tartozik. De innen nem
szabad eljussunk odáig, hogy a homoszexuálisok házasodhassanak és gyermeket
fogadhassanak örökbe. Lám, Fodor Gábor független képviselő, a Liberális Párt
elnöke máris törvényjavaslatot nyújtott be a témában s nem átallotta azt
nyilatkozni, hogy minden jóérzésű magyar ember támogatja a homoszexuálisok
házasságát. Ha a mondatba beiktatunk egy „nem” szócskát, egy közel igaz
mondatot kapunk.
A homoszexuális propaganda folytatói arra hivatkoznak, hogy az azonos neműekhez való vonzódás genetikai természetű. Bizonyára sok esetben így is van, de e magatartásforma tanult is lehet. Érdekes módon épp a legharsányabb, legmilitánsabb homoszexualitás-pártoló balliberális erők bástyája, az ATV-t valamint a Hetek folyóiratot jegyző Hit gyülekezete egyik prominense nyilatkozott az ügyben a legkeményebben e kérdésben. Ruff Tibor filozófus, teológus, a zsidó vallástudomány doktorával arra mutatott rá egy interjúban a minap, hogy ki lehet gyógyulni e ferde hajlamból, egyik társának esetét említve, aki most boldog családapa, egy hagyományos család keretében. De például Nagy Brittaniában vagy Svédországban még a „kigyógyulás” gondolatát is üldözik és arra törekednek, hogy már az óvodában arra tanítsák a kisgyermekeket, hogy a saját választása, hogy fiúként fiút vagy lányt választ magának élettársként, betiltják a nemek említését, uniszex nevelést adnak a gyermekeknek. Közép- és Kelet-Európa még a normalitás szigetének számít Svédországhoz, Nagy Brittaniához, Franciaországhoz vagy Írországhoz képest, de lám, már Magyarországon is napvilágot látott gyermekeknek szánt mese a „meleg” hercegekről.
Ha az abnormalitás
legitimmé válik, ha ballib perverzió beteszi a lábát az ajtóba, akkor csak idő
kérdése, hogy mikor tárul az szélesre mindenféle emberi eltorzulás előtt. Az
amerikai Legfelső Bíróság kisebbségben maradt tagjai is rámutatnak arra, hogy mostani
döntést megalapozóhoz hasonló eszmefuttatás mellett indokolni lehetne a hármas
vagy négyes házasságokat. A kétezres évek derekán bejegyezték a pedofília
törvényesítéséért küzdő pártot Svédországban azon az alapon, hogy nekik is van létjogosultságuk,
s mint hírlik, az angolszász liberális filozófia egyik markáns irányzatának, a
kortárs utilitarizmusnak képviselőjét, Peter Singert hamarosan kitüntetik egy
bukaresti egyetemen. Peter Singer nyíltan hirdeti az újszülettek meggyilkolásának
legitim voltát és hasonlóan nyílt híve az állatokkal folytatott szexuális
viszonynak. Daniel Cohn Bendit sem bukott abba bele, hogy egyik könyvében arról
értekezett, hogy milyen erotikusak az öt éves kislányok. Szóval, van még hova
süllyedni, s csak remélni lehet, hogy térségünk megálljt parancsol a nyugati
szivárványos inváziónak. Mert kell létezzen középút a magánéletet ellenőrzés
alá vevő muzulmán államterror és a totális nyugati szabadosság között. Középút,
ahol a demokrácia diszfunkciói dacára is az állam tiszteli a magánszférát, de
nem ad korlátlan teret az elferdüléseknek.
Egyébként az
egész hajcihő a homoszexuálisok házassága körül amellett, hogy reális veszélyeket
rejt, de egyféle figyelemelterelés és ideológiai gumicsont is ma, amikor az
Egyesült Államok s az általa favorizált mega-cégek (de mondhatnánk azt is, hogy
a mega-cégek és az általuk mozgatott amerikai kormányzat) az egész világot
legázolni igyekeznek. Az e hasábokon már taglalt Szabadkereskedelmi Egyezményt az
EU és az Egyesült Államok között nem véletlenül nevezik Európa-szerte a tisztán
látók trójai falónak. A falovat odatolták már az EU bástyái alá. Most az EU
vezetői, akik közül nem tudjuk, hányan játszanak össze az ostromlókkal, azon
tanakodnak, hogy hozzák-e a falakon belülre a tákolmányt vagy se. A falovat,
mely nemcsak a génmanipulált és hormonkezelt élelmiszerek özönét hozza majd
magával, de a választott magánbíróságok rendszerét is, melyek elé citálhatják a
csak és kizárólag profitszempontok mentén orientálódó, erkölcsi, emberiességi
megfontolásokat félreseprő multinacionális gigacégek a polgáraikat védő
államokat profitkiesés címszó alatt.
Az egész itt zajlik
a szemünk előtt, mégis alig akad vészharangkongató.
Borbély Zsolt
Attila
Megjelent az Erdélyi Naplóban 2015 júliusában.
No comments:
Post a Comment