A kilencvenes években a nemzeti
és keresztény gondolkodást mélységesen gyűlölő balliberális elit, melynek
politikai képviseletét elsősorban az SZDSZ, másodsorban az MSZP biztosította, úgy
igyekezett a magyar érdekek gáncsolását tálalni, mintha ezzel felsőbbrendű értékeket
védene, legyen az a jelzőtlen demokrácia, az emberi jogok vagy az állam
semlegessége.
Micsoda abszurdum maga a gondolat
is!
Miért kellene a több mint ezer
éven át vérrel megvédett magyar államnak semlegesnek lenni s a magyar értékek helyett
egy maroknyi, zömmel saját hirdetett értékrendjében sem hívő, azzal csak politikai
szándékait álcázó ideológiai kommandó univerzalizmusát, hamis egyetemességét,
kozmopolitizmusát belecsepegtetnie a felnövekvő generációk szívébe?
S mindezt úgy tette, hogy közben
tagadni igyekezett saját nemzetellenességét.
Ezt a játékot játsszák ma is,
azzal a különbséggel, hogy értelmes ember ennek már aligha ad hitelt.
És ehhez elég egyetlen példa.
Gondoljunk bele: mekkora
magyargyűlölet szükséges ahhoz, hogy ugyanaz a politikus, aki 2004 decemberében
az emlékezetes népszavazáson az erdélyiek özönétől féltette a magyar szociális
ellátórendszert, most fűt-fát, idegen kultúrájú, zömmel muszlim, hódító
szándékú, beilleszkedni nem akaró, felsőbbrendűségi tudattal átitatott tömegeket
fogadna be, akik évtizedek alatt végérvényesen felszámolnák Magyarországot,
mint magyar országot? Értelmes ember gondolhatja egy pillanatig is, hogy ha az
Unió megengedő bevándorlás-politikájának az alapjaira állunk, akkor nálunk nem
alakulnak olyan állapotok, mint a nyugati városok no-go zónáiban, ahol a rendőrség
is elismeri, hogy nem tudja már fenntartani a közrendet, s ami ennél is
súlyosabb, az őshonos nemzet jogrendjének sem képes érvényt szerezni az állami
kényszerhatalom. Mégis mit mondhatunk arról, aki mindezt tudván tudja, de
elbagatellizálni igyekszik a veszélyt politikai érdekből és gáncsolja a kormány
mindenkori állam- és nemzetvédő intézkedéseit? (Egyébként ebben áll elsősorban
a Jobbik nemzetárulása is, azon túl, hogy ma már nyíltan paktál az említett,
idegen zsoldban működő, magyarellenes hatalmi góc képviselőivel, a globális
világhatalom helyi lerakatának ágenseivel.)
Ezen a szemüvegen keresztül kell
nézni az MSZP-s Újhelyi István „ünnepi” szövegét, aki szerint a Fidesz
logikájából az következne, hogy Szent István Soros-ügynök. Méltatlan e szöveg,
méltatlan az ünnephez, egy magyar politikai szereplőhöz és egyáltalában az
igazságot valamennyire is tisztelő közéleti magatartáshoz. Legszívesebben nem
is foglalkoznék vele, de arra muszáj rámutatni, hogy Szent Istvánnak az idegenekkel
kapcsolatos szavait félremagyarázzák, a tettek szintjén pedig keresztény és
magyar országot teremtett, melyet meg is védett mindenféle idegen, hódító
szándékkal szemben. Soros György és társai pedig éppen azon ügyködnek, hogy mind
a nemzeti, mind a keresztény jellegétől megfosszák nemcsak Magyarországot, de
egész Európát.
Ezek az emberek, akik most éppen
Soros György csatlósai, uralták el a kulturális élet kulcspozíciót a Kádár
rendszerben és örökítették át félelmetes hatalmukat legújabbkori demokráciánkba
is. Nemcsak igazságtétel nem történt, nemcsak a gyilkosokat nem vonták felelősségre,
de lényegében az egész idegen érdekeket szolgáló, zömében nemzet-semleges és/vagy
nemzetellenes véleményformáló sajtóhadat és írói-művészi elitet is
megörököltük.
A média világában 2010 után sikerült
egyensúlyt teremteni, ideje lenne a kulturális életben is teret adni azoknak,
akik nem részei ennek a nemzeti-keresztény gondolkodás sunyi gyűlölete által
meghatározott szolidaritási hálónak, hanem művészi-írói feladatuknak a
magyarság értékeinek gyarapítását, a magyar nemzeti öntudat regenerálását
tekintik. Orbán János Dénestől Beke Albertig sokan leírták, hogy az anyaországi
irodalom-oktatás a középiskolától az egyetemi képzésig olyan, hogy ha megkérünk
egy hallgatót, hogy mondjon három kortárs írót, akkor Spiró, Eszterházy és Nádas
lesz nagy valószínűséggel a felelet, miközben ott van egy sor nemzetben
gondolkodó épp annyira tehetséges (s nem mellesleg olvasható) író is.
És igen, idézzük fel Spiró
1984-ben írott sorait, csak, hogy lássuk, hogy kiről is van szó. Szerinte a „mélymagyarok”„a
szarból jönnek” és rájuk, Spiró-félékre van szükség ahhoz, hogy bebizonyítsák
nemcsak a „szemetek” tudnak magyarul. 1984-ben nem volt még olyan társadalmi
csoport, melyre rá lehetett volna fognia szélsőségességet. De itt nem is
szélsőségeseket szidja az „író”, hanem azokat, akiknek kiemelten fontos nemzeti
hovatartozásuk, akik mélyen átérzik a nemzet sorskérdéseit.
Ez az ember lehet máig ünnepelt
író Magyarországon. Ő, aki évtizedekkel később képes volt azt nyilatkozni, hogy
aki felhánytorgatja ezeket a sorokat, az antiszemita. Hogy is mondta Csengey
Dénes nem sokkal halála előtt egy Konrád Györggyel folytatott tévévitában? Lehet,
hogy az antiszemitizmus nagy bűn, de az antiszemitizmussal való rágalmazás sem
marad el mögötte.
De mit érdekli ez a Spiró-féléket,
akik azt is figyelmen kívül hagyják, hogy a magyarság a magyar nemzeti oldal bő
kilencven százaléka szerint nem származás, hanem vállalás kérdése. Ez a bevált
technikájuk. Ezer jelét adják annak, hogy nem részesei magyarság történelmi,
gondolkodásbeli, érzelmi szolidaritásának, hogy ezeket a kötelékeket legszívesebben
teljesen szétoldanák, megsemmisítenék, majd, ha valaki ezt le meri írni, akkor
azt süvöltik, hogy kirekesztő. Miközben ők maguk rekesztik ki magukat a
magyarság soraiból.
Az egyensúlyteremtés szükségességéről
szól az a vita, amit Szakács Árpád legendás cikksorozata indított, s mely
vitáról volt már szó e hasábokon. E vita azóta tovább gyűrűzött, egyre többen
mernek megszólalni és kiállni a magyar kulturális önrendelkezésért Magyarországon.
Nem véletlen, hogy az ellenoldal
hisztizik, sivalkodik. Mi sem volt eddig kényelmesebb, mint zsebre tenni a milliókat,
majd állami apanázsból diktatúráról, elnyomatásról, mellőztetésről hazudozni.
Legkomikusabb megnyilvánulásuk az volt, hogy aláírásgyűjtést szerveztek a
cikksorozat leállítása érdekében. Azok az emberek, akik egyébként a szólásszabadság
bajnokaiként szeretnek tetszelegni s akik Szakács Árpád egyetlen állítását nem
tudták cáfolni mindezidáig. Fontos tudni, hogy a cikksorozat lényege, hogy
személyre lebontva idézi az adott figura közéleti-politikai megnyilvánulásait,
majd mellé teszi, hogy a közpénzből mennyivel jutalmazta őt eddig a kulturális
kormányzat.
És íme, megszólalt Markó Béla is
a kérdésben, aki ugyebár Gyurcsány mellett az a politikai vezető volt, aki a
Székelyek Nagy Menetelése ellen beszélt, s fontosnak tartotta, hogy megtámadja
Orbán Viktort a legfontosabb elvi kérdésekben, az illiberális demokrácia, a nemzetállam
és a kerítés ügyében. Markó felmondja a hivatalos önvédő ballib sablonszöveget
az ideológia-semleges művészi értékekről, miközben amellett érvel, hogy a kormány álljon
el a tudatos kultúrpolitika megfogalmazásának és gyakorlatba ültetésének szándékától.
Magyarán továbbra is pénzelje saját ellenségeit, akik jellemzően egyben a
magyar nemzet és az európai kultúra ellenségei is, hiszen nem kis részük migránspárti,
magyarán kiállásával támogatja Európa behódolását az iszlámnak.
De hát nincs mit csodálkozni, a
Markó-vezette RMDSZ visszamondta 1999-ben a MIÉP kongresszusi meghívóját, míg
az SZDSZ jelen lehetett a jeles eseményen. Ez elég világos üzenet volt arról,
hogy kikhez áll közel az RMDSZ akkoron első embere, akinek gondolkodásmódja
azóta sem változott.
Szerencsére az első kétharmados
győzelem óta nem Markó kottájából játszik a magyar vezetés.
S miután Orbán Viktor
Tusnádfürdőn megelőlegezte a jelentős kultúrpolitikai változásokat, legutóbb Kövér
László mondott néhány súlyos mondatot e kérdésben a Kurultájon, ahol rámutatott,
milyen eszközökkel vívnak háborút a közösségek ellen, miként igyekeznek elvenni
az emberek önazonosságát, majd beígérte, hogy a magyarság politikai és
gazdasági önrendelkezésének megerősítése után, ami megtörtént az elmúlt nyolc
évben, a most induló négy évben a kulturális önrendelkezés megerősítésére kerül
sor.
Úgy tűnik, végre a tettek
szintjén is történik valami.
A meghirdetett óvodai nemzeti
nevelés a legfontosabb dolog, amit e téren tenni lehet. Míg a vesztébe rohanó
Nyugaton transzvesztiták „érzékenyítik” a legkisebbeket, addig Magyarországon a
magyar nemzeti gondolat csíráit, s magyarsághoz tartozás érzésének örömteli
mivoltát kell a legkisebbek lelkébe elültetni. Vélhetően Antallék is meglépték
volna ezt szívesen, Andrásfalvy Bertalan garantáltan híve lett volna a
gondolatnak, de nem merték. Orbánék is jobbnak látták nem frontot nyitni ebben
a kérdésben, bár ha valamit, ezt biztos nem látták jól, erre már 1998-ban
szükség lett volna. De jobb későn, mint egyáltalán.
Kásler Miklós miniszteri
ténykedése is bizakodásra ad okot. Remekbe szabott nyilatkozatai, tervei
mellett, úgy tűnik, személyi kérdésekben is konkrét lépésekre szánta el magát.
Legalábbis erre utal, hogy a Fideszen belüli kripto-SZDSZ egyik ikonikus
figurájának, az említett cikksorozat egyik főszereplőjének, Prőhle Gergelynek,
aki az általa vezetett intézményt a balliberálisok futtatására használta és
legutóbb a Tanácsköztársaság terrorállamának mentegetéséhez adta a nevét, inog
a széke.
Egy új korszak kezdetére utal az
is, hogy kitették a keresztet a parlamentre és hogy az augusztus 20-i tűzijáték
is határozott keresztény-nemzeti üzenetet hordozott. Végre Wass Albertet
idézték hivatalosan, a köztévében, a magyar írók legjobbjainak egyikét, akit
nyilvánvalóan azért igyekszik a ballib oldal művészi szempontból kisebbíteni,
mert lehetősége van rá. Kőkemény nemzetszolgálata, pengeéles szókimondása miatt
gyűlölik, de érveivel nem tudnak harcolni, ezért kihasználva pozícióikat
lefitymálólag szólnak művészi teljesítményéről. De hadd kérdezzem meg, mitől
tudná jobban megítélni egy papírral rendelkező s a ballib egyetemi agymosáson
átment „irodalomtörténész”, hogy ki a jó író, s mi művészileg értékes, mint egy
általános irodalmi-történelmi-eszmetörténeti olvasottsággal rendelkező
értelmiségi?
A tűzijátékra visszatérve: végre
nemcsak show volt ez az esemény, hanem szimbolikus tartalmat is hordozott: a rakéták
fellövése előtt fényjátékként megjelenő csodaszarvas, a kereszt, majd a műsor
végén ezüst fényekből kialakított Szent Korona megmutatta, hogy valójában mit
is ünnepelünk: az épp ostrom alatt álló keresztény magyar állam születésnapját.
Hadd idézzük végül kontextusában
azt a négy szót, melyet a köztársasági elnök, Áder János beszédének végére
illesztett s mely rendet vág a közélet, az értelmiség szféra és a szűken vett
politika útvesztőjében. Vannak, akiknek e négy szó által megfogalmazott politikai
üzenet a krédója és vannak, akik épp ellenkezőleg, eme üzenet ellenében cselekednek
tudatosan és tervszerűen.
„Nemzeti ünnepünkön azt a szeretetet és hűséget, azt a személyességet és
összetartozást, azt a felismerést és hazatalálást kérem mindannyiunknak, amit
Kányádi Sándor költői szóval így mondott:
„minden más táj csak óceán
„minden más táj csak óceán
ez itt a föld
a föld nekem”.
(..)
Ez a föld ezer esztendeje a mi földünk, közös hazánk földje, és az is marad, amíg lesznek, akik itt, Európa szívében magyarul értik és érzik, mi mindent is rejt ez a négy egyszerű szócska:
A haza minden előtt.”
Ez a föld ezer esztendeje a mi földünk, közös hazánk földje, és az is marad, amíg lesznek, akik itt, Európa szívében magyarul értik és érzik, mi mindent is rejt ez a négy egyszerű szócska:
A haza minden előtt.”
No comments:
Post a Comment