Aligha tagadható az az
alapigazság, amit Budaházy György, a magyar nemzeti radikalizmus jeles alakja
is leszögezett a választások előtt, hogy a rendszerváltás óta senki nem
kormányzott jobban, mint Orbán Viktor. Amikor e kormányzás erényei mellett
(tudatos nemzetépítés, kárpát-medencei magyar nemzetegyesítés, a magyar
szuverenitás fokozatos és tudatos bővítése, stratégiai ágazatok állami kézbe vétele,
ellenállás az iszlám térhódítással szemben) a hibákat is szóvá teszik,
általában a korrupciót szokás emlegetni. Ami tetszik, nem tetszik a demokratikus
rendszerben kódolt jelenség, amint azt megannyi példa bizonyítja az Egyesült
Államoktól Németországig.
A másik ritkábban emlegetett problematikus
kérdés a kulturális finanszírozás, ami viszont már nagyon is fontos, releváns, aktuális
ügy, annál is inkább, hogy váltás történt a kultusztárca élén.
Nem kétséges, a helyzet rendkívül
nehéz, a talaj ingoványos, de aligha tartható a jelenlegi helyzet, melyben a
kormány saját ellenségeit finanszírozza, akik történetesen a legtöbb esetben a
magyar nemzet és Magyarország ellenségei is egyben.
A probléma gyökere a második világháború
befejezéséig nyúlik vissza. Ekkor ugyanis a magukat baloldalra soroló erők minden
téren, a politikai vezetéstől a gazdaságon keresztül a kultúráig szabályos
tarvágást rendeztek. A kultúránál maradva: a korábbi korszak meghatározó
szellemi nagyságait kevés kivétellel indexre tették, Szabó Dezsőtől Wass
Alberten, Nyírő Józsefen keresztül Tormay Cecile-ig, az optikát
megváltoztatták, a történelmi materializmus és a kötelező internacionalizmus
jegyében.
A nemzet legjava külföldre kényszerült,
azok közül, akik maradtak vagy nem sikerült egérutat nyerniük, sokakat
kivégeztek vagy bebörtönöztek, az új „elit”, ellentétben a környező országok
vezetésével a nemzetköziséget, kozmopolitizmust komolyan vette.
Míg a trianoni határokon kívül a
saját történelmi múlt idealizálása zajlott a Kis-Antant országaiban, vaskos történelemhamisítással
súlyosbítva, addig Magyarországon, mint arra Illyés Gyula is rámutatott, a
magyar történelem „hőstelenítésére” került sor, mi több, nemcsak hőstelenítettek,
hanem a pozitív figurákat, mint Horthy Miklós, Gömbös Gyula, Imrédy Béla,
Teleki Pál, Bárdossy László negatív színben tüntettek fel, az ütőképes,
veretlen, a fegyverszünet idején az ellenség területén állomásozó magyar
hadsereget leszerelő, a kisantant csapatait szabályosan beinvitáló országvesztő
Károlyi Mihályból pedig példaképet igyekeztek fabrikálni. Generációk nőttek fel
csonka nemzettudattal és torz történelmi optikával.
Generációkon belül pedig tanárok,
újságírók, televíziós és rádiós szakemberek, rendezők, írók, költők, egyszóval
vélemény-multiplikátorok. Emlékezzünk vissza, mikor Antall József annyit mert
mondani, hogy ő lélekben 15 millió magyar miniszterelnöke, mekkora felhördülés
volt országszerte balliberális berkekben. Antallék nem is tudták elvégezni a
kulturális szféra megmagyarítását, próbálkoztak tisztességesen, a kommunista
diktatúrát követő első szabadon választott kormány művelődési és közoktatási
minisztere, Andrásfalvy Bertalan, ha rajta múlik, alapvető változás hoz, de a
közegellenállás legyőzte a nemes szándékot.
Orbán Viktor kormányzása idején a
tanügyben érzékelhető volt a változtatási szándék, a média terén jelentős
sikereket ért el a jobboldal, a balliberális erőknek a kulturális szférában, a
művészetben, az irodalomban, a könyvkiadásban, a könyvtárellátásban
eluralkodott hidrájával azonban nem vették fel a harcot.
S hogy a „béke”, a „kultúrharc”
folytatásától való visszarettenés micsoda észveszejtő, agybénító, elképesztő
abszurditásokkal járt, arról Szakács Árpádnak a kormány lapjában, a Magyar
Időkben megjelent nagy port kavart cikksorozata tanúskodik. A feltárt
önsorsrontó képtelenségek teljes sorának bemutatása szétfeszítené e kis írás
kereteit, de illusztrációképpen hadd álljon itt néhány idézet.
A sorozat legfrissebb, június
11-én megjelent darabja bemutatja többek között Mundruczó Kornél filmrendező gondolatait,
aki szerint veszélyben a médiaszabadság, aki helyben hagyja az interjúkészítő
megállapítását a magyarországi antiszemitizmusról, majd ezt a cikkíró szembeállítja
a Mundruczó által rendezett filmek állami támogatásával és nézőszámával, nem
hallgatva a közpénzből forgatott filmek témájáról sem.
Szóba került a cikksorozat
keretében az is, hogy sajátos módon erdélyi vonatkozásban nem Dénes Lászlóról
vagy György Attiláról
forgatnak dokumentumfilmet közpénzből, hanem a csíksomlyói búcsút „franchise rendszerben működő vándorcirkusznak” nevező Parászka Borókáról, aki gyermekeivel kimegy ünnepelni december elsején, majd ezt fontosnak tartja megírni, hadd olvashassa minden erdélyi magyar, hogy kell viselkedni liberálisul.
forgatnak dokumentumfilmet közpénzből, hanem a csíksomlyói búcsút „franchise rendszerben működő vándorcirkusznak” nevező Parászka Borókáról, aki gyermekeivel kimegy ünnepelni december elsején, majd ezt fontosnak tartja megírni, hadd olvashassa minden erdélyi magyar, hogy kell viselkedni liberálisul.
A minap megjelent cikk arról is
tájékoztat, hogy a sorozat korábbi darabjaiban már bemutatott Prőhle Gergely, a
Petőfi Irodalmi Múzeum vezetője e hónapban „Gyurcsány
Ferenc pártjának gyémánt fokozatú rettegőjét, Vágó István egykori kvízmestert”
hívta meg előadni irodalmi témában.
De említhetném a sorozat utolsó
előtti darabját is, melyben Szász János filmrendezőtől idéz a szerző markáns
gondolatokat, többek között azt, hogy „Magyarországon
verik a zsidókat, fasiszták masíroznak az utcákon, mint 1945-ben”, majd
kontraszolja ezt a gyalázatos rágalmat a rendező által elnyert jelentős összegekkel.
Se szeri, se száma a példáknak, s érdemes abba is belegondolni, hogy amit Szakács
Árpád feltárt, az csak a jéghegy csúcsa. Miközben nyolc év alatt nem készült
egyetlen magyar történelmi filmeposz sem.
A másik oldal médiakatonái persze
egy csapásra hadrendbe álltak. És hallhattuk a megszokott ricsajt, olvashattuk
a szokásos tirádákat a részben Soros finanszírozású 444-től a hvg.hu-n, 168
órán keresztül az ATV-ig, megindult a szélsőségesezés, nácizás, fasisztázás, s
persze ismét megtudhattuk, hogy az írók „nem nemzetben, hanem alanyban és
állítmányban” gondolkodnak. Micsoda arcpirító, silány terelés ez, nyilván
alany-állítmányban fogalmaz mindenki, de nem mindegy, hogy milyen értékrendet
jelenít meg. Hogy arról beszél-e, hogy a
mélymagyarok a szarból jönnek, mint
tette azt Spiró 1988-ban (!!!), akinek arcképével ma is tele van plakátolva
Budapest (s valami azt súgja, hogy e plakátok mögött is van közpénz) vagy a magyar olvasót a magyar sikerekkel, a
magyar múlttal, magyar nagyszerűséggel ismerteti-e meg. Vásárhelyi Mária odáig
ment, hogy a Magyar Időket Ungarische Beobachternek csúfolta, magyarán
lenácizta – egyébként minden alap nélkül - az egész szerkesztőséget.
Érdemes abba is belegondolni,
hogy a nemzeti kormány által eddig folytatott antitaktika teljes mértékben
kudarcos volt. Ha bárki úgy okoskodott volna, hogy jobb eszköz híján igyekeznek
megvenni ezeket az embereket, hogy legalább ne ártsanak annyit, ne döfjék hátba
Magyarországot nemzetközi síkon minden adódó alkalommal, akkor annak csalódni
kellett. Épp ezért zseniális Szakács Árpád cikk-sorozata, mert pontosan idéz
minden finanszírozottól, fehéren-feketén igazolva, hogy az illetők nemcsak
mocskolták az országot és annak kormányát, hanem szabályszerűen hazudtak is. És
azt se feledjük, hogy ezeknek a magyarellenességtől ziháló balliberális „értelmiségieknek”
a méltányosságát sem sikerült megvenni. Emlékezzünk, micsoda patáliát csaptak,
amikor a nemzeti érzés, a nemzeti gondolat képviselői is kaptak a több tucat
fővárosi színház közül egyet (!), a Dörner György vezette Új Színházat. De
említhetjük azt is, hogy micsoda sivalkodást rendeztek a ballib térfélen, amikor
a nemzetgyalázó Alföldi Róbertet, aki az állami ünnepünket arra használta fel
2013. augusztus 20-án, hogy szembeköpje a magyar nemzetet az „István, a király”
különleges értelmezésével, mandátumának lejárta után nem tartották meg a Nemzeti
Színház élén. Ők egyet ismernek: a saját diktatúrájukat, a saját
egyeduralmukat, ez egy mélyen kódolt baloldali reflex.
Orbán Viktor idézte egy alkalommal
korábbi tanárát, Bence Györgyöt, aki elmondta, hogy a liberálisok toleránsak mindenkivel,
leszámítva a fasisztákat, csak azt nem tette hozzá, hogy magukon kívül mindenkit
fasisztának tekintenek.
Egy szó, mint száz, itt az ideje,
hogy a globális világhatalom helyi adminisztrációjának idegenszívű zsoldosait
ne finanszírozzák a magyar adófizetők pénzéből, s hogy legalább Magyarországon
valósuljon meg a magyar kulturális autonómia: a magyar kultúrát magyar
szellemiségű, magyar érzületű, magyar gyökerű emberek irányítsák a magyar
érdekek szerint.
Borbély Zsolt Attila
A szöveg az Erdélyi Napló számára készült és holnap jelenik meg.
No comments:
Post a Comment