Az alábbi szöveget, melynek inkább apropója, mint fő témája a sokat vitatott emlékmű, 2014. április 27.-én adtam le az Erdélyi Naplónak, gondolom 29.-én látott napvilágot a szokott menetrend szerint. Mivel a világot ugyanazok a háttérerők irányítják, mint három és fél évvel előtt, mely erőknek nagyjából ugyanazok a helyi csatlósaik, mint akkor (na jó, azóta van egy Momentum nevű helyi szövetségesük is, az LMP Schiffer nélkül követhetetlen és kiábrándító, továbbá a Jobbik bevette a balra átot), a szöveg tézisei ma is aktuálisak.
A Német Megszállás Áldozatainak Emlékműve
Nincs olyan politikai rendszer,
mely nélkülözhetné az ideológiai legitimációt, mely lemondana arról, hogy saját
létét eszmei érvekkel aládúcolja és kívánatosnak ábrázolja azok előtt, akik
vevők e szólamokra. Ez azonban nem lehet ok arra, hogy minden politikai
rendszert álságosnak tekintsünk és minden ideológiai konstrukcióval szemben
ellenérzést tápláljunk. Még akkor sem, ha a hirdetett szólamok és a valóság
között mindig van valamilyen mértékű eltérés. Egyáltalán nem mindegy ugyanis,
hogy ez az eltérés milyen mértékű. Ha a például Horthy-korszakot vesszük górcső
alá, meglepő egyezést találunk a hirdetett elvek és a követett politika között,
de hasonló érzésünk lehet a reformkor dokumentumainak tanulmányozásakor is.
A másik pólust a kommunista
rendszer képviseli, mely saját embertelen elveihez sem volt következetes, saját
polgárnyomorító jogrendjét sem tisztelte, melynek hivatalos szólamai a
legcsekélyebb mértékben sem voltak komolyan vehetőek, még a legalapvetőbbek
sem. Egyetlen példát említve: hol volt a
munkásosztály hatalma és társadalomirányító szerepe az 1956-os forradalom
leverése után, amikor a szovjet tankok által hatalomra segített puccsisták
hadat viseltek a munkástanácsok ellen és sortüzeket vezényeltek a békésen tüntető,
zömmel munkásokból álló tömegek ellen?
Hasonló szakadék tátong a
civilizáltnak mondott világban, az európai kultúrkörben hirdetett hivatalos
propaganda és a realitás között. Felelős államférfiak sem tudnak mit kezdeni a
valósággal, mert az annyira ütközik a globalizmus önlegitimáló, igaznak
hirdetett téziseivel.
Márpedig a valóság az, amit John
Perkins ír le „Egy gazdasági bérgyilkos
vallomásai” című művében. Hadd idézzünk két passzust, mely segít
megvilágítani napjaink valóságos dilemmáit: „a gazdasági bérgyilkosok jól fizetett szakemberek, akik
dollármilliárdokat csalnak ki a világ országaitól. A Világbank, a USAID (az
Egyesült Államok Nemzetközi Fejlesztési Ügynöksége) és más külföldi „segélyszervezetek”
pénzét a világ természeti erőforrásait
ellenőrző nemzetközi nagyvállalatok és néhány gazdag család zsebeibe töltik.
Eszközeik között meghamisított pénzügyi jelentések, manipulált választások,
megvesztegetés, erőszak, szex és gyilkosság is szerepel. A birodalmak létével
egyidős játékot űznek, de ez a játék most, a globalizáció korában új és ijesztő
méreteket öltött.” Perkins leírja, hogy amennyiben az amerikai kötődésű multinacionális
vállalatok számára kedvező jogi környezet kialakítására törekvő „gazdasági
bérgyilkosok” kudarcot vallanak, akkor az általuk „sakáloknak” nevezett „fajta”
lép a helyükbe. „Amikor feltűnnek, országok
vezetői buknak meg hirtelen vagy halnak meg „balesetekben”. És ha netán a
sakálok is kudarcot vallanak, ahogy ez megtörtént Afganisztánban és Irakban,
akkor a régi módszerek kerülnek elő. Ahol a sakálok megbuknak, oda fiatal
amerikaiakat küldenek ölni és meghalni” A könyvet egyébként John Perkins
Jaime Roldósnak, Ecuador elnökének és Omar Torrijosnak, Panama vezetőkének
ajánlotta, akik ellen a szerző szerint merényletet követtek el, mert „szembe mertek szállni a nagyvállalatok,
kormányok és bankok világuralomra törő vezetőinek köreivel.”
A gazdasági bérgyilkosok, sakálok
és katonai akciók mellett más síkon is kíméletlen küzdelem zajlik. A
globalizátorok a média egyencsatolásával, a filmiparral, az egyes országok
kultúrpolitikájára való ráhatással preformálni igyekeznek a lelkeket, a hivatalos
liberális szólamok szerint „önálló és döntőképes individuumok” tudatát
igyekeznek manipulálni, megkísérlik elvágni az embereket saját szerves kulturális
gyökérzetüktől, hagyományaiktól, ösztönös igazságérzetüktől, a „jó” és a
„rossz” morális megalapozottságú értékpárosa helyére a „győztes/vesztes”
amorális értékpárosát illesztik, s ennek a hadműveletnek a keretében háborút
folytatnak a helyi társadalmak, a nemzetek ellen azzal a céllal, hogy a lehető
legengedelmesebb embermasszát alakítsák ki, mely a lehető legnagyobb mértékben
alkalmas a bérrabszolga-szerepre.
Érdekes, hogy Magyarországon a
globalizátorok, az Új Birodalom képviselői azokban találtak a leghűségesebb
követőkre, akiknek elsőként kellett volna ellenük fellépni: a szocialistákban
és a szabaddemokratákban. Hiszen a szocialisták a munkásosztály kizsákmányolása
ellen kellene küzdjenek, márpedig amit a multinacionális vállalatok művelnek
világszerte, az a legbrutálisabb kizsákmányolása a munkaerőnek. A szabad demokraták
és általában a liberálisok gondolkodásának központjában az önálló
gondolkodásra, érdek-mérlegelésre és racionális döntésre képes egyes egyén áll.
A gondolkodó egyén akkor is a globalizmus célkeresztjében áll, ha történetesen
kivetkőztették hagyományrendszeréből, és ideáltipikusan megközelíti a liberális
doktrína absztrakt egyénfogalmát. Ne gondolkozz, termelj, fogyassz és hallgass!
Ez a globalizátorok üzenete az egyes ember felé.
E nemzetellenes koalíció hihetetlen
szívóssággal, következetességgel és belső indulattal lép fel a nemzeti érdekek
érvényesítése, a nemzeti öntudat regenerálása, a magyarság történelmi önképének
valóságelvű rekonstrukciója ellen. Legyen szó a Benes dekrétumokról, a magyar
állampolgárság kiterjesztéséről, Wass Albert vagy Tormay Cecile életművének
tananyagba vételéről, Horthy Miklós emlékének ápolásáról, a magyar Alaptörvény
Preambulumáról vagy most legutóbb a Német Megszállás Áldozatainak Emlékművéről.
A kormány a választások előtt leállította
a német megszállás emlékművének munkálatait, amikor nem várt ellenállásba ütközött.
Kár lett volna ezért feleslegesen százalékokat veszteni, amikor neki állt a
zászló. Miután az emlékmű felállításának munkálatai az április 6.-i választások
után folytatódtak, a balliberális ideológiai kommandó támadásba lendült.
Kordonbontás, nácizás, tüntetés.
Jellemző toleranciájukra és méltányosságukra,
hogy ha valaki, akár a sajátjaik közül nem volt hajlandó együtt uszulni velük, mint
tette azt Schiffer András, aki – nagyon helyesen -túlméretezett hisztériának
nevezte a tiltakozást, akkor azt előbb a műsorvezető, a „sztárriporter” Kálmán
Olga igyekezett helyre tenni kihallgató-tiszti modorban, majd önmagukat mértékadó
intellektuelleknek képzelő személyiségek gyalázták a útszéli hangnemben.
Kálmán László nyelvész beígérte
az LMP elnökének, hogy leköpi (sic!), ha találkoznak és szégyenletes
disznóságnak nevezte az LMP hozzáállását a Német Megszállási Emlékműhöz. Kálmán
C. György, „ostoba fasznak” nevezte Schiffert, Sándor Zsuzsa ex-bíró, bírósági
szóvivő (!) „görénynek”, „aljas kis tetűnek”, „sunyi kis mocsoknak” titulálta,
s persze nem maradhatott ki e tábor leggyakrabban használt kedvenc jelzője: a ”náci”.
Ezt speciel, Szabó Zoltán gyurcsányista politikus mondta Schifferre, akinek
felmenőit a német megszállás után deportálták, s aki e jelzőre soha egyetlen
megnyilatkozásával sem szolgált rá.
Nincs mit csodálkoznunk azon,
hogy a gátja-szakadt balliberális gyűlölködőknek a német megszállás minden
áldozata előtt tisztelgő, a nácizmust evidensen elítélő emlékmű is „náci”, a
kormány is „náci”, a házelnök is „náci”, s „náci” mindenki, aki nem hajlandó
teljes mértékben azonosulni az ő világlátásukkal és történelemszemléletükkel.
Ahogy Korniss Mihály mondta Bayer Zsoltnak: vagy egyetértesz velünk vagy
holnaptól náci vagy.
Reméljük, hogy a kormány nem fog
meghátrálni annak dacára, hogy a tiltakozások tovább tartanak, hogy még a globális
háttérhatalom első számú nyílt színi megjelenítőjének, az Egyesült Államoknak a
nagykövetsége is hallatta hangját az ügyben, átvéve a gyűlölködő álliberálisok
szlogenjeit, s hogy a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége tiltakozásul
bojkottálja a Holocaust emlékévet. (Egyébként a bojkott sikertelen volt, a
pályázók nagy része lehívta az elnyert támogatási összegeket.)
A szobor felállítása egyébként
eleve kompromisszum, olyan, mint az Alaptörvény, melynek Preambuluma hivatkozott
ugyan a Szent Korona tanra és a történelmi jogfolytonosságra, de nem állította vissza
a történelmi alkotmányt és az alkotmányos monarchiát, hanem formailag megmaradt
a magyarságra jellemzően pusztulást és romlást hozó köztársaság államformájánál.
A Szabadság teret szerencsésebb
lett volna a Kossuth térhez hasonlóan korábbi formájára hozni az Ereklyés
Országzászlóval és az Urmánczy Nándor-kezdeményezte Magyar Feltámadás
szoborcsoport újrafelállításával.
De ha már ez nem lehetséges és ha
vélhetően az orosz-magyar kapcsolatok roncsolásának elkerülése érdekében ott
kell maradjon a Szovjet Megszállás Emlékműve a téren (melynek felirata botrányos
módon felszabadításról beszél) akkor fontos, hogy a téren ott álljon a Német
Megszállás Áldozatainak Emlékműve is, hogy jelezze, mikor is vesztette el Magyarország a
szuverenitását.
Borbély Zsolt Attila
No comments:
Post a Comment